درمان آرتروز با طب سوزنی

قرن های متمادیست که درمان آرتروز و درد مفاصل توسط طب سوزنی ، رواج داشته است . طب سوزنی برای بسیاری از مبتلایان به عنوان جایگزین یا مکمل درمان های مدرن آرتروز استفاده می شود . طب سوزنی تنها برای درد مفاصل کاربرد درمانی ندارد ، بلکه در مفاصل تحریک شده و ملتهب ، می تواند منتج به تسکین درد قابل توجهی شود .

طی هزاران سال در طب سنتی چینی ، طب سوزنی برای تسکین درد به کار برده شده است . امروزه این روش به صورت گسترده ای در پزشکی مدرن کاربرد دارد . این کاربرد تنها به درمان درد مفاصل محدود نمی شود و بسیاری از پزشکان متخصص از فواید طب سوزنی در بیماری های مختلف ، استفاده می کنند . اکثر مبتلایان به آرتروز مفصلی ، آرتریت روماتوئید ، آرتروز حاد و نقرس به دنبال استفاده از اثر شفا بخش طب سوزنی ، همراه یا به جای داروهای آرتروز یا دیگر روش های درمانی هستند .

بنابر این ، باید دانست عملکرد طب سوزنی در این زمینه چگونه است .
طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن های بسیار ظریف در نقاط مختلفی از بدن است . این نقاط معمولا نزدیک ناحیه درد بوده و ممکن است تا قبل از شروع درمان ، با هر تماسی ، بسیار آسیب پذیر و دردناک باشند . دیگر نقاط استفاده شده برای درمان آرتروز ، ممکن است از مفصل مریض دور باشند . متخصصین طب سوزنی ، این نقاط را نقاط بعید می نامند .

احتمالا ، هر جلسه درمانی در این روش ، بین 2 تا 20 سوزن داشته باشد که این موضوع به متد درمانی پزشک ، بستگی خواهد داشت . سوزن های مورد استفاده مانند تاری از مو ، نازکند و در هر جلسه تقریبا ، مدت 20 دقیقه داخل پوست باقی می مانند . قبل از اینکه حتی شروع به کاهش درد در مفاصل کنید ، به طور متوسط ، به 3 تا 6 جلسه درمانی احتیاج خواهید داشت . تعداد جلسات درمانی ، متفاوت خواهد بود . دردهای طولانی مدت ، پیچیده و مزمن مثل آرتروز ، می تواند به 1 یا 2 جلسه ی درمانی هفتگی ، طی چندین ماه ، احتیاج داشته باشد .

پیش بینی میزان بهبود طی هر جلسه غیر ممکن است . برای یافتن میزان تسکین درد ، تنها راه ، انجام درمان است و اینکه ببینید بعد از آن چه اتفاقی برای مفاصلتان خواهد افتاد . نخستین جلسه طب سوزنی ، ممکن است تا یک ساعت نیز طول بکشد ! جلسات بعدی معمولا کوتاه تر خواهد بود . هر جلسه ، بین 2 تا 20 سوزن نازک داخل پوست شده و چندین دقیقه به همان وضع ، باقی خواهد ماند . ماندن سوزن در بدن ، خوشایند نخواهد بود ، اما اکثر افراد، تنها ، هنگام داخل شدن سوزن به بدن ، احساس گزش خفیفی می کنند وغیراز آن ، اظهار درد دیگری ندارند . احتمالا ، متخصص طب سوزنی با چرخاندن سریع سوزن ها ، طی جلسه ی درمانی ، نقاط مربوطه را تحریک خواهد کرد .

بیشتر افراد هیچ نوع عارضه ی جانبی ، بعد از استفاده از طب سوزنی ندارند . اما عده ی کمی ممکن است دچار خون ریزی یا حساسیت خفیف شوند . اگر برای اولین بار از طب سوزنی استفاده می کنید ، ممکن است پس از اتمام جلسه اول درمان ، دچار سر گیجه ی مختصری شوید .اگر از آرتروز رنج می برید ، حتما درمان با طب سوزنی را تجربه کنید ! این روش ، تسکین دردی که مدت ها آرزومندش بودید ، برای شما به ارمغان خواهد آورد.